FAQ
Betalen
Achteraf betalen voor Nederlandse Consumenten
Riverty – Achteraf betalen (Uitsluitend voor Nederland)
Riverty voert voor KitchenOnline.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een betaaloverzicht ontvangt van Riverty. Met de Riverty App kun je dit betaaloverzicht inzien en betalen, veilig en heel eenvoudig vanaf je smartphone. In de online omgeving Mijn Riverty kun je jouw betaaloverzichten vanaf je computer of tablet beheren. Riverty houdt je op de hoogte via pushnotificaties & e-mail wanneer er een betaaloverzicht voor je klaar staat. Ter goedkeuring van je verzoek om achteraf te betalen voert Riverty een gegevenscontrole uit. Riverty hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met Riverty niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling natuurlijk betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met Riverty. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar Riverty.
Eenmalige Machtiging voor Nederlandse Consumenten
Riverty – Achteraf betalen (Nederland, via eenmalige machtiging)
Riverty voert voor KitchenOnline.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je deze betaling via de Riverty App of in de online omgeving MijnRiverty kunt inzien. Ter goedkeuring van jouw verzoek om achteraf te betalen voert Riverty een gegevenscontrole uit. Riverty hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in zijn privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met Riverty niet geautoriseerd worden, dan kun je jouw bestelling betalen met een andere betaalmethode. Je kunt voor vragen altijd contact opnemen met Riverty. Voor meer informatie verwijzen wij je door naar Riverty.
U kunt in de winkelwagen via onderstaande manieren betalen.
1 - via Ideal
2 - via Bancontact/Mr Cash
3 - Achteraf betalen via Riverty (zie kopje 'Hoe werkt Riverty (achteraf betalen)?')
Bestellen
U kunt een bestelling plaatsen door één of meerdere artikelen in de winkelmand te plaatsen en vervolgens te klikken op de knop 'bestellen'. De volgende stappen zijn:
- Uw gegevens- Kiezen betaalmethode
- Afronden bestelling
- Betaling in beveiligde betaalomgeving.
Bezorgen en afhalen
Ja, dat kan!
Klik op onderstaande link om alle voorwaarden van demontage te bekijken. www.kitchenonline.nl/service/montage
Woont u op de Waddeneilanden? Omdat alle leveringen naar deze eilanden met onze lokale transporteur uitgevoerd worden brengen wij hier extra kosten voor in rekening. Voor een indicatie van deze extra kosten kunt u contact met ons opnemen via +31 (0)416 53 47 50.
Bijvoorbeeld de leveringen naar Texel worden verzorgd door de Firma Texel-Noordkop Logistics BV en zij vervoeren iedere dag voor een bedrag van 29.65 incl btw.
Onze transporteur levert bij hen aan en 1 dag later vervoert fa Texel-Noordkop het apparaat naar u.
U kunt zelf kiezen of u uw apparaat door ons wil laten monteren. Wij doen geen aanpassingen aan de keukenkasten, het werkblad of leidingwerk. Wilt u de apparaten laten aansluiten of monteren dan kunt u dit aangeven in de winkelwagen of telefonisch doorgeven.
Klik op onderstaande link om alle voorwaarden te bekijken die hiervoor gelden.
www.kitchenonline.nl/service/montage
Apparaten worden via de trap omhoog gebracht indien deze vrij begaanbaar is.
Dit kost bij 1 tot 2 artikelen € 15,- en bij 3 tot 5 artikelen € 30,- per stop (tot maximaal 4 hoog).
Met uitzondering van fornuizen groter dan 70 cm, side by side koelkasten, downdraftafzuigers en Smeg koelkasten groter dan 96 cm (waaronder de FAB28, FAB30 en FAB32). Deze artikelen kunnen wel met een verhuislift naar boven worden gebracht.
Let op: bezorging op hoogte is niet beschikbaar in België.
Hier zijn wel een aantal voorwaarden aan verbonden:
- De bestelling kan op de gewenste verdieping door een raam en/of openslaande deuren.
- Deze doorgang is makkelijk te bereiken door onze lift. Denk hierbij aan een steiger, container of andere obstakels die de doorgang kunnen belemmeren
- De bezorgers kunnen 1,5 meter afstand houden.
- De meerprijs van de inzet van deze lift is € 129.- in Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden
- Liftleveringen zijn niet mogelijk bij 'Vandaag besteld, volgende werkdag in huis'. Deze worden in overleg ingepland.
De bestelling zal binnen 5 werkdagen worden afgeleverd vanaf het moment dat uw bestelling compleet is gemeld. De inzet van deze externe liftwagen zal nauwkeurig worden afgestemd door onze planners met de bezorgservice. Deze extra bezorgservice geldt alleen voor leveringen op verdieping waar het niet mogelijk is om goederen via de trap of bestaande lift omhoog te brengen.
Deze extra kosten kunt u bij aflevering aan onze bezorgdienst voldoen.
Wij leveren uw order gratis in Nederland. Behalve:
- leveringen in België (+15,-)
- PIN-betalingen bij de chauffeur (+4,95)
- postverzendingen (+10,-).
Woont u op de Waddeneilanden? Omdat alle leveringen naar deze eilanden met onze lokale transporteur uitgevoerd worden brengen wij hier extra kosten voor in rekening. Voor een indicatie van deze extra kosten kunt u contact met ons opnemen via +31 (0)416 53 47 50.
Bijvoorbeeld de leveringen naar Texel worden verzorgd door de Firma Texel-Noordkop Logistics BV en zij vervoeren iedere dag voor een bedrag van 29.65 incl btw.
Onze transporteur levert bij hen aan en 1 dag later vervoert fa Texel-Noordkop het apparaat naar u.
U kunt uw oude apparaat gratis door ons laten meenemen als u dit bij het bestellen aangeeft in het opmerkingen veld.
- Het apparaat moet een gelijkwaardig apparaat zijn aan het nieuw te leveren apparaat.
- Tevens dient u ervoor te zorgen dat het apparaat losgekoppeld (gedemonteerd en los staand), schoon klaar staat om mee te nemen en zich bevindt achter de eerste drempel van uw woning of flatgebouw.
- Als het gaat om een wasmachine of vaatwasser, dient het water uit het apparaat te zijn verwijderd.
Dit is echter alleen mogelijk als uw order met onze eigen transporteur geleverd wordt. Wordt uw order met PostNL verzonden dan is dit helaas niet mogelijk.
De dag voor levering ontvangt u van onze transporteur een email waarin het dagdeel van de levering wordt aangegeven. Indien het een levering is die de volgende dag geleverd wordt dan ontvangt u op de dag van levering een mail rond tussen 9 en 10 uur.
Indien de levering via Post.nl wordt verzonden dan ontvangt u zodra het artikel verzonden is per email een track and trace code en link waar je je bestelling kunt volgen. Indien je niet thuis bent zal PostNL zijn standaard niet thuis procedures hanteren.
Wij leveren 6 dagen in de week dus ook op Zaterdag!!
Bij alle apparaten waarbij staat 'voor 23.59 uur besteld is volgende werkdag in huis' zijn bij ons magazijn voorradig en kunnen de volgende werkdag (of zaterdag) bij u geleverd worden. U dient hiervoor bij het bestellen in de winkelwagen wel de optie 'leveren volgende dag' aanvinken. Bij alle apparaten waarbij staat 'leverbaar binnen 3 dagen' zijn voorradig bij onze leverancier en kunnen daarom binnen 3 dagen geleverd worden. Bij alle andere apparaten staat anders een andere levertijd aangegeven.
Twijfelt u of staat het apparaat wat u zoekt er niet bij, neem dan contact met ons op.
24-uurs service:
Bij levering in België is 24-uurs service helaas niet mogelijk. Neem contact op met een van onze medewerkers om de mogelijkheden voor levering in België te bespreken
Het is mogelijk om apparatuur bij ons af te halen. U dient dan eerst een bestelling te plaatsen (dit geldt ook voor apparaten welke wij op voorraad hebben). Zodra het artikel bij ons in het magazijn is afgeleverd ontvangt u een melding en kunt u de bestelling afhalen. Dit is mogelijk van maandag t/m zaterdag van 08:00 tot 16:00 uur.
LET OP: Afhalen kan pas 4 uur na het plaatsen van de bestelling.
Afhaaladres:
Keukenmagazijn BV
De Veken 330
1716KJ Opmeer
Service en garantie
In dit geval kunt u onderstaand formulier invullen. U kunt ook contact opnemen met de desbetreffende fabrikant voor het maken van een serviceafspraak. In de meeste gevallen komt de leverancier kosteloos bij u thuis om het probleem op te lossen.
1. Vul het serviceformulier in via de orderstatus of stuur een mail naar service@kitchenonline.nl voor de vervolgstappen.
Je kan een service aanvraag doen via het serviceformulier in de orderstatus.
U dient uw product altijd te registreren voor garantie bij de betreffende leverancier.
Retourneren
Wanneer u een product retour wil zenden naar KitchenOnline.nl kunt u twee verschillende manieren volgen. U kunt de goederen versturen via PostNL of u kunt kiezen dat wij de goederen komen ophalen. De kosten worden in beide gevallen in rekening gebracht voor de klant, mits er een foutieve levering vanuit KitchenOnline.nl is uitgevoerd. De kosten van PostNL variëren per product. De kosten voor het ophalen bedragen € 50,00, bij omruiling worden er geen extra kosten in rekening gebracht.Het herroepingsrecht is uitgezonderd voor producten die naar instructies van u als consument op maat zijn gemaakt. In deze gevallen wordt het aankoopbedrag niet terug gecrediteerd. Wanneer het product meer is gebruikt dan noodzakelijk voor de beoordeling of u het product wenst te behouden, kunnen wij een eventuele waardevermindering bij u in rekening brengen. U bent verantwoordelijk voor de waardevermindering die is ontstaan door meer te doen met het product dan nodig om de aard en kenmerken ervan vast te stellen.
U kunt de onderstaande stappen volgen voor een goede afhandeling van uw retour:
Wanneer u de keuze voor PostNL maakt:
1. Stuur een mail naar service@kitchenonline.nl , voor de vervolgstappen.
2. Vul het verkregen retourformulier correct in.
3. Mail het ingevulde retourformulier terug naar service@kitchenonline.nl.
4. Wacht op de reactie van KitchenOnline.nl met het retouradres.
5. Verstuur het pakket via PostNL en mail de track & trace code door naar service@kitchenonline.nl.
Wanneer u de keuze ophalen door KitchenOnline.nl maakt:
1. Stuur een mail naar service@kitchenonline.nl, voor de vervolgstappen.
2. Vul het verkregen retourformulier correct in.
3. Mail het ingevulde retourformulier terug naar service@kitchenonline.nl.
4. Wacht op de reactie van KitchenOnline.nl, deze maken een afspraak voor het ophalen.
Wanneer u een product retour wil zenden naar KitchenOnline.nl kunt u twee verschillende manieren volgen. U kunt de goederen versturen via PostNL of u kunt kiezen dat wij de goederen komen ophalen. De kosten worden in beide gevallen in rekening gebracht aan de afzender, tenzij er een foutieve levering vanuit KitchenOnline.nl is uitgevoerd. De kosten van PostNL variëren per product. De kosten voor het ophalen bedragen €50,00, bij omruiling worden er geen extra kosten in rekening gebracht. Het herroepingsrecht is uitgezonderd voor producten die naar instructies van u als consument op maat zijn gemaakt. In deze gevallen wordt het aankoopbedrag niet terug gecrediteerd. Wanneer het product meer is gebruikt dan noodzakelijk voor de beoordeling of u het product wenst te behouden, kunnen wij een eventuele waardevermindering bij u in rekening brengen.
Als u wilt herroepen dient u dit duidelijke aan ons kenbaar te maken, bijvoorbeeld per e-mail,post of via het retourformulier. U kunt de onderstaande stappen volgen voor een goede afhandeling van uw retour:
Wanneer u de keuze voor PostNL maakt:
1. Vul het serviceformulier in via de orderstatus of stuur een mail naar service@kitchenonline.nl voor de vervolgstappen.
2. Vul het verkregen retourformulier correct in.
3. Mail het ingevulde retourformulier terug naar service@kitchenonline.nl.
4. Wacht op de reactie van KitchenOnline.nl met het retouradres.
5. Verstuur het pakket via PostNL en mail de track & trace code door naar service@kitchenonline.nl.
Wanneer u de keuze ophalen door KitchenOnline.nl maakt:
1. Vul het serviceformulier in via de orderstatus of stuur een mail naar service@kitchenonline.nl, voor de vervolgstappen.
2. Vul het verkregen retourformulier correct in.
3. Mail het ingevulde retourformulier terug naar service@kitchenonline.nl.
4. Wacht op de reactie van KitchenOnline.nl, deze maken een afspraak voor het ophalen.
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.
De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
Voor montagediensten die binnen de bedenktijd van 14 dagen volledig zijn uitgevoerd geldt dat dit is geschied met uitdrukkelijke instemming van de consument. De consument heeft immers na het bestelproces telefonsich uitdrukkelijk voor een specifieke leverweek en een montage datum gekozen, welke gelegen is binnen de bedenktijd van 14 dagen. Aldus heeft de consument geen recht heeft op terugbetaling van de gemaakte montagekosten.
U bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Maatwerk is uitgezonderd van het herroepingsrecht, en kunt u daarom niet retourneren. Het gaat om producten die uw instructies worden gemaakt, en niet pre-gefabriceerd zijn.
Bovenstaande procedure heeft onze voorkeur*, u kunt uw product ook sturen naar:
KitchenOnline.nl
De Veken 330
1716 KJ Opmeer
De retour zending moet minimaal worden voorzien van klantnaam en adres.
Zonder deze informatie kan de retourzending niet worden behandeld.
Daarnaast verzoeken wij u ook het ordernummer te vermelden voor een snellere afhandeling.
*Indien u bovenstaande stappen volgt verloopt het retourproces zo soepel mogelijk.
Na ontvangst heeft u 14 dagen bedenktijd. Nadat u ons op de hoogte heeft gesteld dat u uw bestelling wilt retourneren, heeft u nog 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen. Let daarbij op het volgende (indien u teruggave van het volledige aankoopbedrag wenst)::
- Het product mag niet beschadigd zijn
- Het product moet in originele staat zijn en compleet;
- Het product mag niet ingebouwd zijn geweest en dient schoon te zijn
- De originele handleidingen en meegeleverde accessoires moeten erbij zitten
- Het meegeleverde montage materiaal dient indien redelijkerwijs mogelijk origineel verpakt te zijn
- Het product moet indien redelijkerwijs mogelijk nog in de originele onbeschadigde verpakking zitten.
Indien u het product heeft gebruikt of indien sprake is van waardevermindering, bent u hiervoor aansprakelijk. Maatwerk is uitgezonderd van het herroepingsrecht.
Het formulier voor retourneren is hier te downloaden.
Wanneer u een product retour wil zenden naar KitchenOnline.nl kunt u twee verschillende manieren volgen. U kunt de goederen versturen via PostNL of u kunt kiezen dat wij de goederen komen ophalen. De kosten worden in beide gevallen in rekening gebracht voor de afzender, mits er een foutieve levering vanuit KitchenOnline.nl is uitgevoerd. De kosten van PostNL variëren per product. De kosten voor het ophalen bedragen € 50,00, bij omruiling worden er geen extra kosten in rekening gebracht. De goederen die worden geretourneerd moeten aan de bovenstaande voorwaarden voldoen. Mocht dit niet het geval zijn dan wordt niet het volledige aankoopbedrag terug gecrediteerd.
U kunt de onderstaande stappen volgen voor een goede afhandeling van uw retour:
Wanneer u de keuze voor PostNL maakt:
1. Stuur een mail naar service@kitchenonline.nl , voor de vervolgstappen.
2. Vul het verkregen retourformulier correct in.
3. Mail het ingevulde retourformulier terug naar service@kitchenonline.nl
4. Wacht op de reactie van KitchenOnline.nl met het retouradres.
5. Verstuur het pakket via PostNL en mail de track & trace code door naar service@kitchenonline.nl
Wanneer u de keuze ophalen door KitchenOnline.nl maakt:
1. Stuur een mail naar service@kitchenonline.nl, voor de vervolgstappen.
2. Vul het verkregen retourformulier correct in.
3. Mail het ingevulde retourformulier terug naar service@kitchenonline.nl
4. Wacht op de reactie van KitchenOnline.nl, deze maken een afspraak voor het ophalen.
U heeft na aflevering 14 dagen bedenktijd. U mag in deze periode het apparaat uitpakken, maar niet gebruiken of inbouwen. Doet u dit toch, dan kunnen wij een eventuele waardevermindering bij u in rekening brengen. Zie ook onze algemene voorwaarden: www.kitchenonline.nl/service/leveringsvoorwaarden
Gratis bezorging in NL vanaf €100 euro
14 dagen bedenktijd
Veilig betalen